KURS PODSTAWOWY .
(30 godzin teorii oraz 20 godzin jazdy)
czas trwania - około 30 dni
To kategoria od 18 lat. Uprawnia do kierowania motocyklami o mocy do 35 KW oraz motocyklem trójkołowym do 15 kW i stosunku mocy do masy własnej 0,2kW/kg.
Jest to kurs dla każdego kto chce rozpocząć przygodę z motocyklem. Z powodzeniem szkolimy osoby które wcześniej nawet na motocyklu nie siedziały, byle tylko wykazywały się odpowiedzialnością i chęcią nauki.
Uprawnienia kat.A2 pozwalają jeździć każdym typem motocykla bez względu na pojemność silnika, jednak z ograniczoną mocą do 35 kW oraz stosunkiem mocy do masy własnej motocykla 0,2kW/kg. Motocykli tego typu na rynku jest mnóstwo. To lżejsze konstrukcje, jednak dynamiczne i o różnym zastosowaniu. Znajdziemy tu nakedy, crossy, supermoto, sporty.
Kategoria A2 pozwala także na kierowanie trójkołwymi motocyklami o mocy do 15 kW.
Szkolenie motocyklowe obejmuje:
- Wykłady - 6 bloków tematycznych
- Praktykę - 10 treningów po 120 minut (20x60) jazd praktycznych
Wykłady odbywają się w porach popołudniowo-wieczornych , część teoretyczna to 6 bloków tematycznych zawierających tematy wymagane ustawowo oraz zagadnienia ponadprogramowe związane wyłącznie z motocyklizmem. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonego i czynnego motocyklistę, instruktora nauki jazdy. Zajęcia teoretyczne są bardzo ważne i pozwalają zrozumieć fizykę, dynamikę ruchu motocykla co bezpośrednio przekłada się na technikę kierowania , czyli na bezpieczeństwo jazdy. Kto nie pozna tych zasad na szkoleniu , marny jego los w odkrywaniu tych "prawd" na drodze.
Ponieważ jesteśmy czynnymi motocyklistami - podczas nauki szczególną uwagę zwracamy na prawidłową technikę i taktykę jazdy motocyklem. W trakcie szkolenia przedstawiamy i analizujemy przykłady nagannej oraz błędnej techniki jazdy kończącej się kalectwem - mając na celu ukazanie również niebezpiecznej strony tej pięknej pasji jaką są dla nas motocykle.
Zwracamy Państwa uwagę na zagrożenia wynikające z uczestnictwa w ruchu drogowym na jednośladzie - celem przyszłego prawidłowego rozpoznawania niebezpieczeństw i odpowiednio szybkiego reagowania na wszelką bezmyślność innych uczestników.
Sprzęt którym dysponujemy jest utrzymany w idealnym stanie technicznym oraz wyposażony w gmole chroniące motocyklistę przed urazami w razie wywrócenia się w czasie treningu.